Het Comblain Jazz Festival is terug
Na een onderbreking van tien jaar zal Comblain-la-Tour weer op het ritme van de jazz klinken.
Op initiatief van saxofonist Cezariusz Gadzina, die zijn idee voorlegde aan Barbara Wojda, voorzitter van het Millenium Centre, en met Patrick Lecerf, burgemeester van de gemeente Hamoir, werd besloten om het jazzfestival nieuw leven in te blazen.
Op 26, 27 en 28 juni keert het Comblain Jazz Festival terug – een evenement dat decennialang heeft bijgedragen aan de unieke geschiedenis van de Belgische jazzscene.
De jazzfestivals van Comblain-la-Tour hebben een uitzonderlijke en veelzijdige geschiedenis die teruggaat tot het einde van de jaren 1950. In die periode groeide dit stadje in de Ourthevallei uit tot een van de belangrijkste plekken op de Europese jazzkaart. Tussen 1959 en 1966 vonden er legendarische edities plaats, die zowel de grootste jazzsterren ter wereld als een publiek aantrokken dat hunkerde naar muzikale vrijheid en artistieke experimenten.
We willen Comblain weer openstellen voor muziek, mensen en zomerse openluchtbijeenkomsten.
We nodigen iedereen uit die drie dagen vol muziek, gezelligheid en een geschiedenis die opnieuw wordt geschreven wil beleven.
Kom naar Comblain-la-Tour — waar jazz altijd al thuis was.